Είναι η γιόγκα καλή για την καρδιακή υγεία;

Όσοι πράττουν εντατικά τη γιόγκα αναρωτιούνται αν η άσκησή τους είναι αρκετή από μόνη της για την διατήρηση της καρδιαγγειακής υγείας. Μια ανασκόπηση των πολλαπλών μελετών που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Εφημερίδα Προληπτικής Καρδιολογίας προσφέρει μερικές από τις ισχυρότερες αποδείξεις μέχρι τώρα ότι η γιόγκα μπορεί πράγματι να είναι αποτελεσματική θεραπεία για την καρδιαγγειακή υγεία.

Η μελέτη έκανε μια ανασκόπηση 37 τυχαία επιλεγμένων μελετών σχετικά με τις επιδράσεις της γιόγκα στην καρδιαγγειακή υγεία, η οποία περιλαμβάνει συνολικά 2.768 άτομα. Η σωρευτικές αποδείξεις από αυτές τις μελέτες έδειξαν ότι η γιόγκα μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική στη μείωση των παραγόντων κινδύνου για καρδιοπάθεια, όπως οι παραδοσιακές φυσικές δραστηριότητες, όπως επίσης η ποδηλασία ή το ζωηρό περπάτημα.

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι η τακτική πρακτική της γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου των καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Η νέα ανάλυση διαπίστωσε επίσης ότι οι παράγοντες κινδύνου μειώθηκαν για όσους έκαναν γιόγκα, σε σύγκριση με εκείνους που δεν ασκούνταν. Η γιόγκα συσχετίστηκε με βελτιώσεις στο βάρος του σώματος, καθώς και με τους μειωμένους δείκτες στην πίεση του αίματος και τη βελτίωση της χοληστερόλης. Σύμφωνα με μια ανάλυση που πραγματοποιήθηκε σε όλες τις μελέτες, το σωματικό βάρος σε όσους ασκούνταν στη γιόγκα κατά μέσο όρο μειώθηκε κατά 2,32 kg, της ολικής χοληστερόλης κατά 18,48 mg / dl και η καρδιακή συχνότητα με 27 παλμούς ανά λεπτό.

Είναι ενδιαφέρον ότι, κατά τη σύγκριση της γιόγκα με την παραδοσιακή αεροβική άσκηση, οι ερευνητές δεν βρήκαν καμία σημαντική διαφορά στη μείωση του παράγοντα κινδύνου. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το γεγονός αυτό δείχνει ότι οι δύο μορφές σωματικής δραστηριότητας μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματικές για την καρδιαγγειακή υγεία.

«Ο μηχανισμός πίσω από το θεραπευτικό αποτέλεσμα της γιόγκα για την καρδιαγγειακή νόσο είναι ακόμα ασαφής,» αναφέρουν οι ερευνητές της μελέτης «Οι μελέτες έχουν δείξει ότι η γιόγκα μπορεί να ρυθμίζει τη λειτουργία του αυτόνομου και να μεταβάλει ευεργετικά τους δείκτες της συμπαθητικού και παρασυμπαθητικού παράγοντα».

Τόνισαν επίσης την επίδραση της γιόγκα για τη μείωση του στρες, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε νευροενδοκρινικές βελτιώσεις, μεταβολικές λειτουργίες, βελτιώσεις του καρδιο-πνευμονογαστρικού νεύρου και των σχετικών φλεγμονωδών αντιδράσεων.

Ακόμα και όταν η γιόγκα παρέχει τα ίδια προληπτικά οφέλη για την καρδιαγγειακή υγεία όσο η παραδοσιακή φυσική δραστηριότητα, όπως η ποδηλασία ή το γρήγορο περπάτημα, είναι πιο προσιτή και αποδεκτή από τους ασθενείς με χαμηλότερη φυσική αντοχή, συμπεραίνουν οι ερευνητές. Αυτό περιλαμβάνει άτομα με προϋπάρχουσες καρδιακές καταστάσεις, ηλικιωμένους, ή άτομα με μυοσκελετικές παθήσεις ή πόνους στις αρθρώσεις.

Επιπλέον, η γιόγκα μπορεί να παρέχει άλλα οφέλη, όπως η μείωση του στρες και το άγχος και καλύτερους μηχανισμούς αντιμετώπισης από άλλες μορφές άσκησης. Η γιόγκα μπορεί επίσης να εφαρμοστεί σε μια ποικιλία ρυθμίσεων, χωρίς να απαιτείται ειδικός εξοπλισμός.

Απάντηση