Δύο μόνο στάσεις για πνευματική και σωματική ισορροπία

Σε ολοένα και πιο πολυάσχολο κόσμο, όπου τα πολλά πράγματα που έλκουν την προσοχή μας φαινομενικά δεν τελειώνουν ποτέ, έχουμε περιορισμένο χρόνο για να κάνουμε μια πρακτική όπου θα κρατήσει τον εαυτό μας υγιή και ισορροπημένο τόσο πνευματικά όσο και σωματικά.

Όχι τυχαία ένας τρόπος πρόβλεψης της μακροζωίας είναι το πόσο εύκολα μπορείτε να καθίσετε κάτω και να σηκωθείτε χωρίς βοήθεια. Το βαθύ κάθισμα και το σήκωμα με επίκυψη είναι δύο σημαντικές στάσεις για τη λειτουργία όλου του σώματος.

Πολλές στάσεις γιόγκα είναι απλά παραλλαγές αυτών των δύο στάσεων. Το κάθισμα είναι μία συμπίεση και σήκωμα μία ανάταση. Είναι το γιν και γιανγκ των κινήσεων που συμπληρώνουν η μία την άλλη.

Γιατί κάθισμα;

pose-1

Η καθιστή στάση (Malasaña) μας βοηθά να διατηρούμε μια βαθιά και ρευστή ελαστικότητα στις αρθρώσεις του ισχίου. Αυτή η ευελιξία είναι κάτι που όλοι έχουμε κατά τη γέννηση, αλλά μειώνεται καθώς μεγαλώνουμε, λόγω της μειωμένης χρήσης. Οι αρθρώσεις του ισχίου χαρακτηρίζονται κάτοχοι των συναισθημάτων και είναι επίσης εκεί όπου κατοικεί η σεξουαλική ενέργεια. Μια ευέλικτη άρθρωση του ισχίου μας επιτρέπει να μετακινούμαστε εύκολα και να απελευθερώνουμε τα συναισθήματα, αντί να τα διατηρούμε σε κλειδωμένα, μη ευεργετικά ενεργειακά πρότυπα μέσα στο σώμα.

Επίσης, οι εύπλαστες αρθρώσεις του ισχίου είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή ευθυγράμμιση του σώματος, όταν περπατάμε και στεκόμαστε. Στην κουλτούρα μας, ξοδεύουμε πάρα πολύ χρόνο καθισμένοι σε καρέκλες ή στα αυτοκίνητά μας και γέρνουμε προς τα εμπρός. Αυτές οι στάσεις σφίγγουν τους μυς στα πόδια (τους οπίσθιους μηριαίους και τον αχίλλειο τένοντα) στους ώμους, το λαιμό και την πλάτη μας. Η κλίση προς τα εμπρός για την άνω πλάτη και το λαιμό να είναι εκτός ευθυγράμμισης, μπορεί να συνδέεται άμεσα με πονοκεφάλους, ταχεία γήρανση, ακόμη και φθορά των οστών.

Τα εσωτερικά όργανά μας χρειάζονται χώρο για να κυκλοφορούν και να αναπνέουν, και το πόσο νέο παραμένει το σώμα μας, ειδικά στο εσωτερικό, μπορεί να σχετίζεται άμεσα με την κινητικότητα των οργάνων μας – την ικανότητα των οργάνων να μετακινούνται εύκολα, κάμπτονται και να συμπιέζονται καθώς προχωρούμε, και για να έχετε μια υγιή ροή στην εσωτερική ρευστότητα, η οποία βοηθά τα όργανά μας διατηρούν την ελαστικότητά τους. Η θέση οκλαδόν συμβάλλει στην ενίσχυση της εγγενούς κινητικότητας και την κινητικότητα των οργάνων.

Γιατί σήκωμα με επίκυψη;

pose-2

Η επίκυψη (Uttanasana) είναι σχετική με την επιμήκυνση και χαλάρωση στο πίσω μέρος του σώματος – που είναι ιδιαίτερα μπλοκαρισμένο.

Επιτρέποντας στο σώμα να επεκταθεί με αυτόν τον τρόπο παίρνει την πίεση από τους σπονδύλους και βοηθάει τη σπονδυλική στήλη να επιμηκυνθεί χωρίς συμπίεση. Η επίκυψη επιτρέπει στους μυς των ποδιών και των γοφών να τεντώσουν. Επίσης, ηρεμεί το νευρικό σύστημα. Διαδοχικά με το βαθύ κάθισμα, βοηθά να απελευθερωθούν τα ισχία, να ηρεμήσει το μυαλό και να ενισχύσει το κάτω μέρος του σώματος.

Απάντηση